VAŠE MINULOST JE ZÁKLADEM VAŠÍ BUDOUCNOSTI – UMÍTE JI VYUŽÍT?

Rady typu: nechte minulost za sebou a dívejte se hlavně dopředu nemusí být vždy to nejlepší řešení pro různé životní situace, nebo pro život jako takový. V mnoha ohledech to může být i dosti nebezpečná rada.

Minulost, přítomnost, budoucnost – to jsou energie času. Čas je Jang a Jang je funkce. Bez této energie nic nefunguje.

Asi všichni lidé mají několik zážitků, které by rozhodně nechtěli opakovat a raději by na ně úplně zapomněli. Existuje i spousta procedur a terapií, které se snaží řešit vaší minulost. Často lidé slyší, že se jim nedaří dobře, protože nemají zpracovanou svoji minulost. Ale jak zpracovanou?

Pokud ve svém životě aplikujete učení Feng Shui a čínské kosmologie, pak víte, že vše má dva protipóly. Tj. vše je zároveň dobré i špatné. Záleží, co, jak a k čemu „to“ využíváme. Pokud využíváme oheň k tomu, abychom v zimě nezmrzli, pak je jeho energie určitě pozitivní. Dotknete-li se ale neuvážlivě rozpálených kamen, pak u vás asi pozitivní reakci nezaznamenáme. Naopak, v tomto případě bude působení ohně pro vás velmi negativní a bolestivé.

Stejně tak je to i s vaší minulostí. Ať již je jakákoliv, má jak pozitivní, tak negativní energii. Ti, kteří se naučí využívat z minulosti tu pozitivní energii, jsou svoji minulostí posilováni a funguje u nich heslo: co tě nezabije, to tě posílí. Naopak, ti, kteří se stále mučí bolestí, kterou v minulosti prožili, jsou touto minulostí velmi vyčerpáváni a může jim i zničit celý život.

Špatně zpracovaná minulost vede k oslabení, depresím a často i k nemocem.

Minulost má v sobě vždy sílu dané energie. Proto je velmi dobré, pokud se snažíte na všem z minulosti hledat příležitosti, jak tuto minulost využít pro vaši budoucnost. Z hlediska Feng Shui zde mluvíme o tzv. návaznosti. Vše v přítomnosti totiž vychází z minulého a navazuje na to. Tím přítomnost využívá sílu minulosti a tak vytváří ještě silnější budoucnost. V tomto smyslu např. fungují tradice. Společnosti, které ve své obchodní strategii staví svojí budoucnost na tradicích a právě své historii, mají dlouhodobý úspěch a jsou na trhu daleko déle, než firmy, které svoji minulost „neumí prodat.“ Jsou to společnosti jako např. Coca-Cola, z těch českých to je např. Plzeňský Prazdroj, Škoda Auto apod.

Related image

Úspěšné celosvětové značky využívají síly minulosti k úspěchu v současnosti a staví na ni též svojí budoucnost.

Pokud i vy se naučíte ve svém životě nebo podnikání či kariéře „prodat“ svoji minulost a tím z ní udělat přednost a sílu, pak vám to pomůže budovat velmi silnou budoucnost. I na první pohled negativní minulost se může stát velkou příležitostí pro budoucnost. Vezměte si např. kolik tragických příběhů lidí, společností či komunit se stalo např. námětem na velmi úspěšné knihy, filmového zpracování apod. Pracuji např. s některými lidmi, kteří mají za sebou velmi smutnou minulost (nepoznali své rodiče, dětství strávili v dětských domovech, někteří dokonce prošli i kriminální minulostí, jiní jsou zase např. po nemoci či úrazu postižení) a dnes jsou z nich velmi úspěšní lidé. Svojí minulost využili pro to, aby budovali lepší budoucnost. Pomáhají např. pěstounským rodinám, angažují se v charitativních aktivitách zaměřených na opuštěné děti. Jiní zase ukazují, že i handicap může být velkou příležitostí pro zajímavý život (např. slepci velmi úspěšně provozují tzv. kavárny potmě apod.). Mají totiž nezaplatitelnou zkušenost, kterou ostatní lidé nemají. Podobně tak lidé, kteří mají za sebou nějaký ten rok ve vězení, umí velmi dobře pomáhat těm, kteří mají k nelegální činnosti sklony, nebo naopak velmi dobře umí pomáhat při návratu do života.

I negativní zkušenost minulosti může být velkým přínosem pro současnost a budoucnost.

Můžete si samozřejmě říci: minulost mě zkazila celý život, ztratil jsem svojí budoucnost. Ale také můžete svoji minulost vzít, uvědomit si, co vám dala, jakou zkušenost jste získali a na té pak stavět svoji budoucnost. Uvědomte si, že tato zkušenost je velmi často unikátní a nikdo jiný ji nemá. Z hlediska podnikání se tomu říká jedinečná konkurenční výhoda – jedinečnost. Nikdo jiný podobnou hodnotu nabídnout nemůže.

Každý má svoji minulost. Jak ji můžete využít vy?

PŘIHLASTE SE I VY NA NAŠE KURZY – PODZIM 2017

 

Více HAPPYWEEK 222

 

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: