JAK SI UDĚLAT „DOBRÉ RÁNO“

V zimě se o „dobrém ránu“ snad ani nedá mluvit. Často vstáváme za tmy, do zimy a z teplého pelíšku se nám prostě nechce a nechce. Zimní sezona nám sice radí, abychom ji celou prospaly, ale dnešní doba nám to neumožňuje. A tak chca-nechca musíme ráno vyskočit a jít za svými denními povinnostmi. Jak to tedy udělat, aby naše ráno bylo opravdu dobré a dostalo nás do té nejlepší nálady pro každý den?

Ráno ovlivní celý váš den. I proto je ložnice tak důležitá pro váš život.

Ráno ovlivní celý váš den. I proto je ložnice tak důležitá pro váš život.

Každé dobré ráno musí začít tím jediným možným první krokem: min. 7-8 hodinovým spánkem. To je základ, který musíte dodržet. Bez takto dlouhého spánku je téměř nemožné si dobré ráno dopřát. Krátký spánek nemá neblahé důsledky jen pro vaše ráno, ale i pro celý den. A pokud spíte málo dlouhodobě, pak má tento krátký spánek velmi negativní vliv na vaše zdraví a kvalitu celého života. Chcete-li si tedy ráno i celý život zlepšit, musíte spát minimálně 7-8 hodin denně. A nezapomínejte, že nejlepší spánek je do půlnoci.

Dostatečný spánek zaručí nejen správnou úroveň energie, ale také dobrou náladu hned od rána.

Dostatečný spánek zaručí nejen správnou úroveň energie, ale také dobrou náladu hned od rána.

Druhým důležitým krokem je probudit tělo a přichystat jej na pohyb. Po dlouhém spánku však došlo ve všem těle k tomu, že vám zhoustla krev. Pokud byste tedy najednou vyskočili z postele, dostane se do oběhu tato hustá krev. To velmi zatíží srdce (pumpovat hustou krev je velmi těžké) a do žil a vlásečnic se vám dostane něco, co připomíná mazut. Pokut jste ve věku, kdy máte některé žíly zúžené, může dokonce hrozit infarkt či mrtvice. Takže první, co po probuzení uděláte je, že se napijete vlažné vody. Jedna sklenice stačí. Po vypití zůstaňte ještě chvíli v klidu, a dejte tělu čas, aby krev naředilo.

Image result for morning stretching

Ještě než vylezete z postýlky, tak udělejte pár uvolňujících a protahujících cviků, aby se energie pomalu a rovnoměrně dostala do celého těla.

Aby se tělo dobře nabilo energií, je nutné mu umožnit, aby se dostala do všech jeho částí. Proto byste měli jako další krok udělat několik pomalých protahovacích cviků. Začněte prsty u nohou a rukou a pak pokračjte směrem ke středu těla. Tím se energie dostane do všech částí těla a vy se budete cítit svěží a plní čerstvé energie – tzv. „ready to go“.

Krátkou ranní meditací připravíte též svoji mysl a psychicky se naladíte na přicházející den.

Krátkou ranní meditací připravíte též svoji mysl a psychicky se naladíte na přicházející den.

Tělo je připravené, takže teď byste měli připravit i svoji duši a mysl. Věnujte každé ráno 10 min (minimálně 5 minut, ideálně 20-30 min) klidné meditaci. Zklidněte mysl a soustřeďte ji nejprve na to, jak krásně se cítíte a tento pocit posilněte. Pak se soustřeďte na pocit, který chcete dnes prožít. Nechte ho proniknout do celého svého těla a mysli. Jakmile se cítíte správně, začněte se soustředit na cíl svého dne, čím má skončit. Tuto situaci si vykreslete do největších detailů, barev, vůní, doteků. Nastavte si silný pocit, že přesně takto tento den dopadne a buďte o tom přesvědčeni.

Poděkujte hned ráno za vše dobré, co v životě máte.

Poděkujte hned ráno za vše dobré, co v životě máte.

Dalším krokem by mělo být poděkování za důležité věci ve vašem životě a poděkování za nový den. S pocitem vděčnosti a pokory pak vstupte do nového dne.

Related image

Snídaně vám musí dodat hodně energie. Je to nejdůležitější jídlo dne.

No a nyní už je jen čas na jedno: výbornou a vydatnou teplou snídani. Chuťově by měla být mdlá nebo nasládlá. Mohou to být různé kaše, vejce apod. Důležité je, aby snídaně byla teplá. Ke snídani musíte mít telý nápoj. Zapomeňte na vše studené či kyselé. Žádné džusy, šťávy apod. Žaludek potřebuje zahřát, aby mohl dobře trávit vydatnou snídani. Snídejte pomalu a uvolněně. U snídaně si sedněte s celou rodinou kolem jídelního stolu a užívejte si energie celé rodiny. Snídaně by měla trvat minimálně 30 minut. U snídaně nikdo nikam neodbíhá, netelefonuje, nečte, nehraje hry na mobilu ani nesleduje pohádky na tabletu. Při snídani se věnujte své rodině a povídejte si, vzájemně si popřejte krásný den. Pak takový den všichni také prožijete.

Zdroj: HAPPYWEEK 196

Uložit

Advertisements

2 komentáře

  1. Souhlasím. Kdykoliv začnu ráno pozvolna (a kupodivu vždycky, když opravdu chci, podaří se mi alespoň chvilka na ten rozjezd najít!), cítím se mnohem líp! Někdy ani nemám dost hodin spánku, ale zjistila jsem, že když jdu opravdu spát před půlnocí, je to lepší. I 8 hodin spánku, pokud vlezu do postele po půlnoci, mě nikdy dostatečně nenabije. Ráno jsem si zvykla dělat jin shin jyutsu (i s videem jsem o něm psala tady: https://zitjak.wordpress.com/2016/07/21/dokonaly-ranni-ritual/). To mi zůstalo dodnes – není nad to udělat něco pro tělo ale i pro mysl ještě v posteli napůl ve spánku :-))) Jakékoliv cvičení po ránu(já dělám obvykle rychlé pohyby z čchi kungu Orla v hnízdě), případně protahování je úžasná věc! Když to vynechám, cítím to 🙂 A přitom stačí jen 5 minut! Kdyby nic, tak napít se teplé vody a trochu protáhnout tělo, což fakt nezabere víc jak 5 minut, úplně stačí k tomu, aby to ráno bylo hned příjemnější a start do dalšího dne o něco lepší :-)) Vřele doporučuju. A teplou klidnou snídani obzvlášť :-)) Mňam 🙂

    1. Děkuji za komentář. Naprosto s Vámi souhlasím 🙂 Tak ať se nám daří všechna rána 🙂

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: