JAK SE DOBŘE CHRÁNIT

Procházíme obdobím ochrany. Již jen pár dní a je tu zima. Z pohledu Feng Shui zima začíná již začátkem listopadu. Je to období, kdy energie slábnou nejvíce a dostávají se na své minimum. Energie Jin je daleko silnější, než Jang a tím je oslabena funkce všeho – tedy i našeho těla a orgánů. Proto se musíme co nejvíce chránit.

Snídaně by měla být sladká - marmeláda je navíc i zdravá

Snídaně by měla být sladká – marmeláda je navíc i zdravá

Pro posílení ochrany je nejlepší fáze podzimu, tedy období, kterému vládne element Kovu. Ten je (mimo jiné) určen k pevné ochraně – tedy i ochraně vašeho zdraví. Kov je tak silně spojen především s imunitou. Je proto důležité, abyste toto období využili co nejvíce pro posílení ochrany svého zdraví.

Ovoce zavařujeme proto, abychom měli celoroční přísun vitamínů a minerálů

Ovoce zavařujeme proto, abychom měli celoroční přísun vitamínů a minerálů

Imunitu nejlépe vytvoříte a posílíte tím, že máte v těle ty správné živiny. Hlavně vitamíny a minerály. Pokud jste v létě dělali, co se v létě dělat má – tedy jíst co nejvíce čerstvou zeleninu a ovoce (proto také v tomto období roste), pak by vaše tělo mělo být na toto období dobře vybaveno. Jestliže jste ale léto správně nevyužili, je nejvyšší čas, abyste vše napravili teď. Bohužel se to nedá napravit tak snadno, jako v létě. Většina ovoce, ale také hodně zeleniny má totiž chladivé účinky, tj. ochlazuje tělo. To není ale vhodné teď, když jsou teploty již velmi nízké a tělo potřebuje spíše zahřívat, než chladit. Proto nadměrná konzumace čerstvého ovoce a zeleniny by mohla být více na škodu, než k užitku. Bude proto lepší, když větší část konzumovaného ovoce a zeleniny budete jíst tepelně úpravené. Čerstvou zeleninu můžete např. dávat do silných vývarů (ty byste již nyní měli jíst každý den). Ovoce pak můžete více konzumovat formou zavařenin či kompotů.

Silný "dlouhý" vývar byste měli mít na svém jídelníčku denně

Silný „dlouhý“ vývar byste měli mít na svém jídelníčku denně

Nezapomínejte také na důležité minerály. Pokud nemáte přirozený zdroj, využijte různé formy potravinových doplňků. Potřebnou ochrannou energii také získáte z bylin. Vhodné jsou také horké bylinné čaje. Rozhodně se však věnujte silným vývarům. Musíte je vařit 8 hodin (min. 5 hodin). Ty byste měli jíst opravdu denně. Nejlepší vývar je slepičí, pak kuřecí nebo hovězí (zde využívejte morkové kosti – morek je velmi výživný). O co méně jste se starali o své zdraví v létě, o to více energie mu musíte věnovat nyní.

Zdroj: HAPPYWEEK 191

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: