VÍTE, ŽE SVŮJ ŽIVOT ŘÍDÍTE POCITY A NE MYŠLENKAMI?

Vědci zjistili, že….. Touto větou bychom klidně mohli začít i tento článek, ale nebylo by to fér. To, o čem dnes píšeme zjistili již tisíce let zpátky moudří lidé v tehdejších rozvinutých civilizacích – jako např. Čína, Indie, Egypt, Persie, oblast dnešního Izraele atd. Věděli, že nás řídí naše pocity. Čím dříve si toto uvědomíte i vy, tím rychleji budete umět ovládat svůj život. Váš pocit je základem veškerého vašeho rozhodování. Myšlenky a logika přichází na řadu až jako druzí. První je pocit. Je to energie Jang, bez které se nic nestane, nepohne, nezmění. Jang je aktivní energie, která je příčinou všech aktivit ve vašem životě. Naučte se vnímat a pracovat se svými pocity a budete mít svůj život úplně pod kontrolou.

pocity

Všichni úspěšní „marketéři“ vědí, že lidé kupují pocity, ne věci či produkty. Znají velmi dobře psychologii člověka a umí ji bravurně využít. Společnosti, které vsadili na tuto strategii – tedy soustředit se na pocity zákazníků, jsou nejúspěšnější ve svých oborech. Dlouholetým (dnes více jak 100 let) matadorem této strategie je společnost Coca-Cola. Z těch moderních firem je to stoprocentně Apple.

Apple hraje na emoce - pocity. Velmi dobře vědí, že je to pocit, který vás donutí si iPhone koupit.

Apple hraje na emoce – pocity. Velmi dobře vědí, že je to pocit, který vás donutí si iPhone koupit.

Zamyslete se na chvíli nad tím, jaké je auto vašich snů, jakou kabelku nejraději nosíte, jaká je oblíbená značka vašeho oblečení, do jaké kavárny nejraději chodíte na kávu, jaká je vaše nejoblíbenější restaurace, se kterými lidmi se rádi stýkáte. Proč to tak je? Možná si myslíte, že důvodem je technické řešení těchto věcí, jejich kvalita, cena atd., tedy všechny ty racionální důvody. Ale vaše prvotní rozhodnutí jde dál, daleko za racionalitu vašeho uvažování. Vaše preference tak nejsou výsledkem logického uvažování. Vše se odehrává daleko za vaší vědomou myslí. Původem vašeho rozhodnutí je to, co se děje ve vašem podvědomí. Mezinárodní průzkumy chování lidí jasně ukazují, že více jak 90% všech rozhodnutí o vašich preferencích (tedy jakému výrobku, člověku či místu dáte přednost) pochází z vašeho podvědomí. Dnes již víme, že mozek dokáže zpracovat 11 milionů bitů informací, které získáte pomocí svých smyslů (zrak, sluch, chuť, hmat a čich) za jednu vteřinu, ale vaše vědomá mysl může zpracovat jen zlomek těchto informací – přibližně 100 bitů za vteřinu.

U všeho, co děláte, prožíváte pocity, které se projevují formou emocí

U všeho, co děláte, prožíváte pocity, které se projevují formou emocí

 

Víme, že vše je jedna energie se dvěma protipóly (aktivní a pasivní pól), kterými pro zjednodušení říkáme Jang a Jin (Jang je aktivní, Jin je pasivní). Vše musí začít pomocí aktivní energie (proto je to energie aktivní, protože umožňuje aktivitu), tedy Jangem. Představte si Jang jako jakýsi impulz, který do vás pronikne a vytvoří ve vás pocit. Tento pocit vytvoří emoci. A ta je příčinou veškerého našeho konání a jednání. Každá emoce tak jasně ukazuje, jestli daný impulz (Jang), který emoci vytvořil, bude uspokojovat vaše potřeby, či nikoliv.

Energie Jin Jang

Energie Jin Jang

Tony Robbins dělí potřeby člověka na těchto šest nejzákladnějších potřeb: jistota (bezpečí), významnost (chceme mít určité postavení ve společnosti), rozmanitost (náš život musí nabízet různé možnosti), láska a vztahy s blízkými, růst a přínos pro ostatní. Každý člověk je jiný a proto i žebříček těchto hodnot je u každého z vás jiný. Někdo dává přednost lásce před významností, někdo jistotě před rozmanitostí atd. Vaše rozhodování pak vychází z toho, které z těchto potřeb jsou pro vás důležité a jak je naplnit. Proto někdo potřebuje mít drahé auto, zatímco jiný značce auta nedává žádnou důležitost. Někdo rád chodí v „trendy“ oblečení, jiný člověk se obléká spíše podle funkčnosti či pohodlí apod. Čím je pro vás daná potřeba důležitější, tím jste více ochotni věnovat svoji energii či peníze na její uspokojení. Někteří lidé se vzdávají svých celých životů a majetků kvůli lásce. Jiní zase obětují své lásky kvůli kariéře apod.

Pocit lásky mnoha lidem změní celý život - s rozume to nemá co dělat

Pocit lásky mnoha lidem změní celý život – s rozumem to nemá co dělat

Pokud si toto uvědomíte, umíte si daleko lépe zorganizovat svůj život. Budete umět velmi dobře nastavit své priority a uspokojit je. Protože právě úroveň naplnění těchto potřeb je naplnění vašeho života. Hlavním smyslem života je právě jeho naplnění. Naplnění je opět jen a jen pocit. A jsem opět na začátku – u energie Jang. Ta vše způsobí a aktivuje, aby na konci opět vytvořila pocit, tentokrát pocit naplnění. Důležité je, abyste věděli, že náš život jsou jen a jen pocity. To, jak se cítíte, takový je váš život.

NAUČTE SE ŘÍDIT SVŮJ ŽIVOT A POMÁHEJTE ŘÍDIT ŽIVOT OSTATNÍM. PŘIHLAŠTE SE DO NAŠEHO KURZU LIFE COACHING – přihlášky zasílejte na dasa@byu.cz nebo telefonicky 602 556 479.

VŠE O KURZU NAJDETE NA TÉTO STRÁNCE:

https://akademiestesti.wordpress.com/kurz-life-coach/

Zdroj: HAPPYWEEK 190

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: