VÁŠ BYZNYS JE TAKOVÝ, JAKÉ JE PROSTŘEDÍ, VE KTERÉM HO BUDUJETE

Pokud to se svým byznysem myslíte vážně, pak si musíte poslechnout tento podcast:

PODCAST – FIREMNÍ KULTURA

Prostředí je vše. Nejen pro byznys, ale pro život. Prostředí určuje kvalitu všeho. V určitém prostředí se vždy daří jen určité kvalitě. Daná odrůda rostlin roste pouze v určitém prostředí, daný druh zvířat žije jen v dané prostředí…. Pokud je správné prostředí, „roste“ vše samo. Pokud tedy i vy vytvoříte pro svůj byznys to správné prostředí, poroste vám téměř sám, bez velkého úsilí.

V prostředí firem se tomuto prostředí říká firemní kultura. Ta se vytváří na základě hodnot společnosti. Hodnoty společnosti můžete nastavit, jakmile znáte těchto 5 klíčových vymezení svého byznysu:

  1. „Esence“ vašeho podnikání – v čem jste jedineční, nejlepší
  2. Mise
  3. Vize
  4. Odkud jdete (na jakém základě svůj byznys stavíte)
  5. Kam jdete (co nového na trh přinášíte, váš benefit, vaše přidaná hodnota)

Jakmile máte přesně a detailně stanovené tyto body, pak můžete vytvářet své hodnoty, pře které – jak se říká – nejede vlak. Ty jsou pak páteří vašeho podnikání. A jakmile máte pevně stanovené hodnoty, kritéria a pravidla, kterými se chcete řídit, musíte nastavit jasnou firemní kulturu. Této kultuře pak musíte podřídit všechny činnosti své firmy – od skladníka přes řidiče, recepční, hlavní účetní, marketingového ředitele až po nejvyššího šéfa. Všichni, se kterými podnikáte, musí být naladěni na stejné hodnoty a firemní kultura musí být i jejich přirozenou kulturou. Jinak se jim ve vaší firmě nebude dařit. A navíc, pokud jejich hodnoty budou silnější, než ty vaše, mohou celou vaši firemní kulturu zničit. Nejhorší pro firmu je, kdy v ní pracují lidé s mnoha různými kulturami a hodnotami. Pak je vaše firma směsicí všeho možného a ztrácí svojí ústřední sílu a moc na trhu.

Firemní kultura vytváří prostředí se silnou energii, která všechny a vše nabíjí – včetně vašich zákazníků. Ti budou touto energií ovládnuti a budou šílet po vaší společnosti, po jejích produktech a službách. Vezměte si za příklad Apple, Google, Zappos a podobné firmy, pro které je firemní kultura téměř jako náboženství.

Pokud jste majiteli svého byznysu, pak musí vymezení vašeho byznysu, hodnoty firmy i firemní kultura vycházet z vás. Nemůžete se od ní lišit. Pokud je vaše firemní kultura zaměřena na sportovní oblečení, nebylo by moudré chodit do práce v lakovkách apod. Čím více je firemní kultura spjatá s majitelem, tím úspěšnější podnikání můžete budovat, protože prostředí pro takový byznys je téměř dokonalé. A je-li kvalitní prostředí, je kvalitní i činnosti a její výsledky.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: