CVIČTE, CVIČTE, CVIČTE

Pohyb je pro zdraví těla zásadní. Lidé často však nechápou základní princip toho, proč je pohyb tak důležitý. Často si tak pohybem více ubližují, než pomáhají.

Heslo „pohybem ke zdraví“ je poměrně staré. Dříve byl pohyb pro člověka samozřejmostí. Byl naprosto přirozenou součástí jeho života. Proto se dříve cvičení nijak neprosazovalo a nebylo důležité. Ženy i muži měli tolik aktivit, že se často celý den ani nezastavili. Pohyb byl součástí jejich každodenní práce. Nyní je však práce někde úplně jinde. Člověk ve stálé snaze si vše ulehčit vytvořil takové pracovní podmínky, kde pohyb téměř úplně chybí. Mnoho lidí tak při práci sedí, nebo stojí a nemají žádný přirozený pohyb. Jiní se u práce možná hýbou, ale jejich pohyb je většinou jen jednostranný a tím nedochází k pohybu celého těla. A tak hlavně konec 20. století zaznamenal „boom“ fitness – cvičení, běhání, jízda na kole apod. Tak jako se vším, i zde mají lidé svoji tendenci vše přehánět. Společnost zaměřená na výkon tak tento směr přenesla i do cvičení. Lidé tak místo cvičení „makají“ a snaží se o maximální výkon. Z fitness center pak vycházejí lidé zcela vyčerpaní, ale s dobrým pocitem, že udělali něco pro své zdraví. Jenže……OMYL!!!! Většina cvičení není pro člověka vůbec přirozená. A už vůbec není přirozené strhnout „denní kvótu“ pohybu za jednu hodinu ve fitku. Tělo tak dostává jen velkou zátěž, kterou jen těžko zpracovává. Stačí se zeptat padesátníků, kteří své mládí ve fitku strávili. Naříkají na celkové vyčerpání, bolesti kloubů, zad, svalů, šlach apod. Pokud chcete pohybem zlepšovat své zdraví, pak volte jen přirozený pohyb. Tím nejpřirozenějším pohybem je chůze. Choďte všude, kde se dá, pěšky. Choďte o víkendech hodně do přírody, nejlépe kolem vody. Pokud chcete mít chůzi trošku náročnější, můžete si na pomoc vzít hůlky. Tím rozpohybujete více částí svého těla. Snažte se také dostat více pohybu do svých každodenních činností. Dnes víme, že např. žena v domácnosti, která fyzicky dělá všechnu domácí práci, má tolik pohybu, že je dostačující pro její zdraví (všechno to praní, žehlení, vaření, mytí nádobí, luxování, vytírání, chození po nákupech – ne autem – apod.). Smyslem pohybu pro zdraví není unavit tělo a být vyčerpán. Smyslem ani není vyloučení testosteronu (jak se často populárně tvrdí). Hlavním smyslem pohybuje dobré proudění energie v celém těle. Energie se musí dostat do všech částí těla, aby je vyživovala. Přirozenou cestou tak je pohyb celého těla. Pokud tedy běháte, chodíte do fitka či posilovny s cílem „dát si do těla“, pak s tím co nejrychleji přestaňte. Není to potřeba a často svému tělu spíše energii uberete, než abyste ji správně rozproudili.

Zdroj HAPPYWEEK 131 – ke stažení ZDARMA ZDE

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: