ŽIVOTNÍ HODNOTY

Žijeme v době, kdy se ze života lidí vytratily životní hodnoty. Ziskuchtivost, honba za penězi a osobním úspěchem jde přes mrtvoly. Ekonomika je postavena na podvádění a „oblbování“ zákazníka. Nejde o spokojeného zákazníka, jde o to, vydělat na každém co nejvíce peněz, stůj co stůj. Byznys a kariéra se staly hlavní náplní mnoha lidí.

Tento způsob života však ničí vše lidské, včetně hodnot. Morálka je pro mnohé jen zastaralé slovo a většina mladých lidí ani neví, co to slovo vlastně znamená. Lidé tak často žijí podle jednoho jediného kritéria: kolik vydělávají a co mají.

Bez životních hodnot ale nemůžete žít kvalitní život. Nelze bez nich totiž vědět, zda žijete „dobře“ nebo „špatně“. Tím pádem nemůžete dojít naplnění, což je jeden ze tří pilířů štěstí (naplnění, rovnováha, růst).

Vánoční období je vhodná doba i pro ujasnění si svých hodnot. Je to doba, kdy přeci jen alespoň na chvíli převládá lidskost nad penězi. Využijte tuto energii a zamyslete se nad svými životními hodnotami. Co je vaší hodnotou (hodnotami), podle kterých byste měli žít? Pokud jste věřící, pak to máte o něco ulehčené, protože byste měli žít podle hodnot své víry. I proto jste se stali členy dané církve – sdílíte stejné hodnoty. Pokud však k žádné církvi nepatříte, pak si svoji víru musíte postavit na svých vlastních hodnotách.

Hodnoty jsou skvělým nástrojem, kterým můžete jednoduše měřit, zda-li žijete kvalitní život, či nikoliv. Pokud své hodnoty neznáte, stanovte si je nyní, je k tomu opravdu vhodný čas i energie.

Jiří Černák – poradce Feng Shui

http://www.akademiestesti.webs.com

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: