ENERGIE FIRMY

Čím dál tím víc úspěšných firem chápe, že jejich úspěch není tvořen jen jejím produktem, službou či know-how. Výrazný podíl na jejich úspěchu mají hlavně jejich zaměstnanci. To, co vkládají do své práce se pak promítá právě do kvality nabízených produktů a služeb. Jak víte, vše je jen energie. Stejně tak výrobek či služba vaší firmy. Jakou energii do produktů vaší firmy vkládáte, takovou energii pak také prodáváte na trhu. A vaši zákazníci tuto energii samozřejmě cítí, vnímají ji. Také víte, že člověk neustále hledá zdroje energie. Takže i váš výrobek či služba je pro něj jen dalším zdrojem energie, kterou potřebuje.

Když se dnes podáváte na většinu výrobků a služeb, jsou si velmi podobné. Podíváte-li se na auta dnes a před 30 lety, pak si uvědomíte, jak jsou si dnešní auta podobná. Globalizace a skupování značek vede k tomu, že se vše co nejvíce unifikuje. Jedna továrna se tak snaží vyrábět např. podvozky pro více značek aut, jiná firma zase vyrábí světla atd. Konečné výrobky – auta – jsou si tak často velmi podobná. Značky tak ztrácejí svoji výjimečnost a odlišnost ve vzhledu, výkonu i kvalitě. Rozdíly mezi produkty různých značek se snižují. Přesto však je nějaký důvod, proč si člověk koupí raději Hyunday než Škodu nebo Toyotu. Rozdíly jsou totiž mimo jiné právě v energiích daných značek.

Proto je velmi důležité, abyste si ve svém podnikání uvědomili, jakou energii vlastně vytváříte. A je úplně jedno, jaký výrobek či službu prodáváte. Pokud je např. vaše firma dynamická, pak je jedno, jestli vyrábí auta, motorky, vodní lyže nebo oblečení. Dynamická energie pak musí vyzařovat ze všeho, co vaše firma dělá. Tuto dynamickou energii však nejprve musíte do svých produktů vložit. Rozhodně tuto energii do vašich produktů nevkládají vaše stroje, kancelářské vybavení apod. (i když i pracovní prostředky jsou energie a je důležité i ty správně vybírat – ale to tom snad někdy jindy). Hlavní a největší energii do vašich produktů vkládají vaši zaměstnanci, vedení společnosti a její majitelé.

Není proto vůbec jedno, jací lidé ve společnosti pracují. Pamatuji si na jednu „legrační“ scénu z filmu o Stevenovi Jobsovi a Billu Gatesovi, kdy Steven přijímal nového zaměstnance. Ten přišel na pohovor řádně připraven, oholen, v dobře padnoucím obleku apod. Hned začal ukazovat své úspěchy z předchozích firem, své tituly z drahých universit. A Steven, aniž by si z toho cokoliv prohlédl mu povídá: „Vy nejste typ pro Apple. Vy u nás pracovat nemůžete.“ A přesně o to jde. Vaše firma musí vytvářet tým. A každý člen tohoto týmu musí přispívat k jeho energii. Tu totiž ve finále prodáváte. Tak, jako např. Apple prodává tu svojí.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: