9 denních návyků pro šťastný život

Stačí jen malé změny ve vašem každodenním životě, které však přispějí k velkým proměnám v celém vašem životě.

Jak říká Dalai Lama, štěstí je jediný opravdový smysl života. Největší radost pak prožíváte, když pomáháte druhým být šťastní. Ale abyste druhým mohli ukázat, jak být šťastní, musíte sami šťastní být.

summer love

Vytvořte si pár jednoduchých denních návyků. Již po krátké době se váš život bude více a více posouvat ke štěstí.

  1. 1.     Každý den začněte s jasnou vizí, čeho ten den chcete dosáhnout

To, jak se v životě cítíte je řízeno tím, jak se naplňují vaše očekávání. Pokud se vaše očekávání naplňují, jste spokojení, vše je tak, jak má být. Pokud se ale očekávání nenaplní, pak jste frustrovaní, může se dostavit deprese, nálada klesá a štěstí se vzdaluje. Proto si na každý den stanovte jednu jasnou a realistickou vizi, která vám přinese radost – ať se děje cokoliv. Může to např. být, že si dnes dojdete na oběd do krásné restaurace místo bufetu, kam chodíte obvykle. Může to být to, dnes odejdete z práce nejpozději v 17:00. Cokoliv, co vám udělá radost. A pak si to také splňte. Uvidíte, že těšení se na splnění vaší denní vize, vám přinese do tohoto dne světlo a radost. Takže každé ráno, hned po probuzení si uvědomte, co krásného vás dnes čeká a rozhodně se na to těžte. Vstávejte s tímto krásným pocitem a již vstup do nového dne bude úžasný.

  1. 2.     Stanovte si priority na každý den

V dnešní době všichni žijete tak, že máte neustálý pocit, že nic nestíháte. „Nestíhám“ se stalo moderní mantrou. V 99% případů ale nemáte pravdu! Jen si to myslíte. Sám se s tím setkávám každý den. Všichni jsou strhaní, „kyselí“, nepříjemní, a jen vzdychají, že nestíhají, že toho mají moc, neví co dřív atd. Mají pocit, že je k nim svět nespravedlivý, že jejich okolí je ničí. Ale ve většině případech se ničí sami. Naučte se řídit si svůj život sami. Buďte svým vlastním ředitelem. Hned. Dnes. Na každý den si stanovte několik jasných priorit. Označte si je 1, 2, 3, nebo A, B, C. Svůj den pak začněte prací na první prioritě a nic jiného nedělejte, dokud tuto činnost nedokončíte. Teprve potom přejděte ke druhé a pak ke třetí. Ve zbylém čase se pak věnujte ostatním věcem, které je třeba zařídit, ale pokud se nestihnou, tak se svět nezboří. Stanovte si tyto 3 priority na každý den. Uvidíte, že najednou máte spousty času, vše jde lehce, jakoby samo. Stres se pomalu vytrácí z vašeho života a místo něj nastupuje radost a uspokojení. Žádný den nesmí začít jinak, než prioritou číslo jedna!

  1. 3.     Potěšte každého, s kým ten den přijdete do styku

Asi máte tu zkušenost, že malé věci potěší daleko více, než obrovské dary. Nezáleží na velikosti, ani hodnotě vyjádřené v penězích. Síla a krása daru je v tom, že jde od srdce a je to o tom, že na druhého myslíte. Toho si všichni lidé velmi cení a váží. Ukažte tedy každému, s kým ten den jednáte, že si ho vážíte, že pro něj rádi něco uděláte. Mohou to být milé úsměvy, přívětivá gesta. Nejen, že potěšíte druhé, ale i vy sami budete mít velmi příjemný pocit.

  1. 4.     Vyměňte boj za spolupráci

Přichází doba, kdy si lidé více a více uvědomují, že spolupráce přináší všem daleko více užitku, než boj a konkurence. Nesnažte se vyvolávat konflikty. Vyhýbejte se jim. Vyhýbejte se konverzacím na témata, která nemají vítěze: politika, náboženství, sport. Sparťan s vámi nikdy nebude souhlasit v tom, že Ostarva je lepší. Tak proč se snažit ho přesvědčit?

  1. 5.     Vždy předpokládejte, že lidé mají dobré úmysly

Je to malý zázrak, který vás nyní naučím. Vždy u každého předpokládejte, že vám chce pomoci. I v takovém případě, že na vás právě „ječí“ v zasedací místnosti. Ve všem špatném je vždy něco dobrého. A tak hledejte vždy to dobré. Uvidíte, jak se vám uleví, jak se sníží váš stres. Každá situace vám může v něčem pomoct. Tak toho využijte.

  1. 6.     Jezte jen vysoce kvalitní jídlo a jezte hlavně pomalu

Pokud jste studovali Akademii štěstí, nebo ji sledujete, pak víte, že jídlo je jedním ze dvou základních zdrojů energie pro člověka. To, jakou kvalitu jídla tedy konzumujete, takovou kvalitu zdraví máte. Jídlo má hodnotu jen tehdy, když si ho řádně vychutnáte. A k tomu potřebujete čas. Jídlo byste měli jíst minimálně 20 -30 minut. V klidu a pomalu. Pak byste měli mít 20 – 30 min „siestu“. Nejen, že vás to zklidní a zmenší se stres, ale získáte zdravou a kvalitní energii. Jídlo si musíte vychutnat, takže si nezapomeňte vždy i pochutnat. Každé jídlo musí mít něco, na čem prostě „ujíždíte“. Nemusí to být velký kus. Milujete-li čokoládu, stačí klidně jen jeden dílek kvalitní čokolády, kterou si řádně vychutnáte.

  1. 7.     Nebojte se výsledků

Jedinou příčinou stresu, depresí a nešťastného života je strach. Strach je však velmi užitečná věc. Proč ho máte? Chrání vás před věcmi, které jsou pro vás nebezpečné. Kdybyste strach neměli, dlouho byste nepřežili. Strach je tedy jakési čidlo, které nám říká, čemu se máme vyhnout, kde na nás čeká potenciální nebezpečí. Tak to dělají všechna zvířata. Jakmile jim něco „nevoní“, tak utíkají. Lidé jsou však „divná cházka“. Jsou zvědaví. A tak dělají i ty věci či činnosti, kterým vládne strach. Tím se zvyšuje stres, obavy a dlouhodobě i fyzické nemoci. O strachu bychom mohli napsat román. Zde jde však o rychlé tipy a rady. A ta rychlá rada tedy zní: jakmile se do něčeho pustíte, tak vypusťte z hlavy, jak to asi dopadne. Prostě se jen soustřeďte na to, co právě v daném okamžiku děláte. Buďte „tady a teď“. To je to nejlepší a také jediné, co můžete udělat. Vše ostatní vede k neúspěchu.

  1. 8.     Vypněte okolní vlivy

Úkol, který je v dnešní době asi nejtěžší. Žijete pod neustálým vlivem informací: média, reklama, internet. Znám lidi (a není jich málo), kteří neustále sledují svůj mobil, jestli nedostali zprávu. A když se deset minut nic neděje, jsou nervózní. Bohužel je to tak. Vy se ale naučte opak. Naučte se vypínat své počítače, televize, mobily. Mějte je zapnuté pouze, když je chcete využívat. Vytvořte si tak časové zóny klidu, uvolnění. Čím delší čas takto strávíte, tím uvolněnější a šťastnější budete.

  1. 9.     Každý den ukončete vděčností

Než zakončíte svůj den zaslouženým spánkem, uvědomte si vše, za co jste tomuto dni vděční. Napište si to na papírek, přečtěte to nahlas. Pokaždé od srdce poděkujte. Mohou to být velké věci, jako např. podepsání obrovského kontraktu, nebo obětí od vašeho syna. Buďte vědomě vděční. Vděk je základem vašeho štěstí.

Volná adaptace  z Inc.com

Jiří Černák

http://www.akademiestesti.webs.com

http://www.cernakinteriordesign.webs.com

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: