ZMĚNA NASTALA A JIŽ PŘICHÁZÍ

Když jsem v roce 2007 mluvil o finanční krizi, která silně ovlivní celou společnost, většina lidí se jen usmívala. Byli jsme přeci na vrcholu „blahobytu“. V roce 2008 jsem však již věděl, že nejde jen o krizi finanční, ale že jde o něco daleko většího.
Cítil jsem, že to, jak žiji, již nefunguje, že již nemohu dál. I když jsem se měl „materiálně“ velmi dobře, cítil jsem se čím dál tím hůře. Musel jsem vše opustit. Věděl jsem, že přichází něco jiného a že to, co doposud fungovalo již nemá žádnou budoucnost. V roce 2011 jsem o tom napsal blog Finanční krize přerůstá v další krizi – společenskou (http://cernak.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=194384&bk=4079).
I když jsem věděl, že to staré končí, neviděl jsem kolem sebe nic nového, co by přicházelo a co by to staré nahradilo. Žil jsem sice úplně nový život, ale okolí bylo stále „staré“. To se konečně změnilo v roce 2012. Od začátku roku jsem cítil, že se něco nového blíží, že někteří lidé se začínají měnit. Rok 2012 je tzv. rok „Vodního draka“, který přináší nové vize. V polovině roku to začalo sílit, objevoval jsem stále více informací ze světa na internetu. Sledoval jsem různé přednášky a konference, kde bylo zřejmé, že nastal velký posun ve vnímání budoucnosti. Zmizela honba za úspěchem, penězi a najednou se hovořilo o štěstí, spokojenosti, objevení sebe sama. I proto jsem začal tvrdit, že duchem 21. století bude štěstí, ne úspěch, jak ho známe z 20. století. A po návštěvě konference Svoboda NaŽivo minulý týden jsem si konečně oddechl, protože jsem viděl spousty mladých ale i starších lidí, jak hovoří stejným jazykem. Jak hovoří o štěstí, svobodě, rozvoji sebe sama. Heslem konference bylo Dělej to, co miluješ a miluj to, co děláš. Úplně mě to hřálo u srdce. Uvědomil jsem si, že to, čím se nyní zabývám již více jak 5 let (Akademie štěstí) již není jen moje „přání“, ale je to již realita.
Na konferenci vystoupili řečníci jako Jaroslav Dušek, Karel Janeček, zástupci škol a vzdělávání, majitelé úspěšných firem. Vše se vedlo v duchu štěstí, svobody ve smyslu rozvíjení svých talentů a touhy svobodně růst a dosahovat štěstí. Byl jsem nadšený. Konečně vím, že to nové je již tady. Příchod nového se začíná zrychlovat. V dnešní době internetu, komunikačních technologií můžeme opravdu počítat s tím, že změna bude rychlejší, než se možná dnes zdá. Změna se začne šířit médii, budou se vytvářet nové skupiny, nové stránky, diskusní kluby. Informace se bude šířit velmi rychle a doširoka. I vy budete touto vlnou zasaženi. Konečně po dlouhých letech negativismu, „blbé nálady“ přichází pozitivní energie, úsměvy, pocity úlevy, osvobození od stresů a přehnaných nároků, přichází doba uvolnění a štěstí. Krize ekonomická i společenská se již dostala na samé dno. Krize nám má vždy otevřít oči, abychom si uvědomili, že jdeme špatným směrem a vydali se směrem novým. Nový směr již dnes známe. Vydává se jím čím dále více lidí. Vlna touhy po štěstí převálcuje touhu po mamonu a „úspěchu“. K čemu ale je úspěch bez štěstí?
Starý systém se zhroutil. To, co se děje v politice nejen u nás, ale i v celém světě je již jen poslední „zběsilý“ výkřik, který nová vlna úplně pohřbí. Nejdůležitější na tom všem je to, že to nové se rodí „odspodu“, tj. od „obyčejných“ lidí. Lidé vědí, že tuto změnu chtějí a začínají ji prosazovat sami. Konečně pochopili, že změnu nikdo nikdy za nikoho neudělá. Změna začíná u sebe. „Chcete-li změnit svět, musíte nejprve změnit sebe“ – slavný citát. A lidé to již chápou. Mění se, nastavují si nové hodnoty. Tyto nové hodnoty jsou hodnoty celého 21. století, století štěstí.
Zanechat Odpověď

